Artikelen over: Bestelproces

Bestellling annuleren / aanpassen

Tot wanneer kunnen aanpassingen of annuleringen worden gedaan?

Aanpassingen of annuleringen zijn mogelijk tot een bepaald moment in het bestel- en productieproces. Dit moment verschilt per type wijziging en is afhankelijk van de status van de bestelling.

 

Een maat kan alleen worden aangepast zolang het product nog niet is besteld. Bestellingen worden op werkdagen dagelijks om 11.00 uur afgerond. Zodra dit tijdstip is verstreken en de bestelling is verwerkt, is het niet meer mogelijk om de maat te wijzigen of de bestelling te annuleren.

 

Het aanpassen van een opdruk is in sommige gevallen nog mogelijk nadat de bestelling is geplaatst. Wanneer er is gekozen voor de DTG-druktechniek, kan de opdruk worden aangepast tot het moment waarop het product daadwerkelijk wordt gedrukt. Tot dat moment kan het ontwerp nog worden gewijzigd.

 

Wanneer er is gekozen voor DTF-druktechniek dan kan een opdruk nog aangepast kan worden zolang deze nog niet is gedrukt. Houd er wel rekening mee dat een wijziging in de opdruk invloed kan hebben op de levertijd. In dat geval moet de print opnieuw worden aangemaakt, wat kan resulteren in een verlenging van de verwerkingstijd met één tot twee werkdagen.

 

Zodra het drukproces is gestart, zijn aanpassingen of annuleringen niet meer mogelijk. Het is daarom belangrijk om wijzigingen zo snel mogelijk door te voeren en rekening te houden met de genoemde tijdstippen en voorwaarden.

Bijgewerkt op: 23/12/2025