artikelen in webshop staan op "uitverkocht" in shopify
Melding: artikelen in de webshop staan op "uitverkocht"
Het kan gebeuren dat producten in je webshop als uitverkocht worden weergegeven, terwijl je eigenlijk wilt dat ze gewoon bestelbaar zijn. Dit heeft meestal te maken met de voorraadinstellingen van je producten.
Waarom gebeurt dit?
In Shopify (of een vergelijkbaar systeem) wordt de zichtbaarheid van producten gekoppeld aan de voorraadstatus. Als de voorraad op een bepaalde locatie op 0 staat, dan wordt het product automatisch als uitverkocht weergegeven. Ook als het product in werkelijkheid wel beschikbaar is.
Stappen:
- Ga in het Shopify-beheercentrum naar Producten > Voorraad.
- Selecteer de locatie met de productvoorraad die je wilt wijzigen. Producten die niet op een locatie op voorraad zijn, worden niet weergegeven in de inventarislijst van die locatie.
- Selecteer de productvarianten die je wil wijzigen.
- Klik op Bulkbewerking.
- Klik in de bulk-editor op Kolommen en voeg velden toe voor de locaties waar je de producten voorradig wilt maken.
- Werk de voorraadaantallen voor elke productvariant op de desbetreffende locaties bij.
- Klik op Opslaan.
Tip
Kijk altijd eerst naar de instellingen per locatie. Vaak staat het product wel in je webshop, maar niet gekoppeld aan de juiste voorraadlocatie. Ook is het mogelijk om de voorraadwaarde te verhogen van je producten. Door dit aan te passen, los je het probleem meestal snel op.
Bijgewerkt op: 26/08/2025